NEWS
Nieuw hier en vraag me af, hoe Node red werkt
-
Hoi,
Hier nieuwe gebruiker uit Enschede (Twente).
Ben pas begonnen en kijk nu hoe Node Red werkt.
gr, Martin
Edit by eric2905, uit Thread "Hoeveel Nederlandse ioBroker gebruikers zijn er eigenlijk?" gehaald
-
Welcome, bij vragen Just ask
Node red is vrij krachtig zit je toch graag 2 dingen mee willen geven :
- er bestaan veel modules in nodered, hiermee kun je zelf zaken integreren.
Voor vele elementen heb wij echter al kant en klare adapters waardoor je zonder extra werk in mode red al zaken kunt implementeren.
Voorbeeld : opentherm/smartmeter etc
- als je op zoek bent naar automatiseringen, deze actie moet dit uitvoeren, kijk ook eens naar de JavaScript adapter. Klinkt eng maar ook hier heb je bijv blockly waarin je heel eenvoudig Als dit dan dat etc in kwijt kunt
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Hi Dutchman,
Mooi van Node Red is dat je visual het process kunt zien. Blockje ben ik niet zo.
Ik heb Node Red aan de praat. De nodes van de Hue (Motion Sensor en de Wall Tap) aan de praat.
Kun je mij misschien helpen met een voorbeeld. Wil graag bij beweging dat de Hue lampen aan gaan en als je 10 minuten niet meer aanwezig bent, dat de lampen weer uitgaan. Ik zit zit zelf te denken aan een virtuele switch en een timer.
Ben benieuwd.
-
Hey Bruins, ja sure mijn mankement is wel dat ik weinig met mode red werk
Is een voorbeeld in blockly OK?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
blockje is ok. Heb tenminste een voorbeeld,
-
blockje is ok. Heb tenminste een voorbeeld, `
kijk bij deze, hoop dat de commentaar blocken zo duidelijk zijn :
En dan hier nog de export, je kunt deze in Javascript adapter (nieuw script type blockly) aanmaken dan heb je alle blocken op de foto in je system en zou je zelf de datapunten aan kunnen passen of kijken wat ik gedaan heb:
<xml xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"><block type="comment" id="Z-LNb_5EIj/6mOWXT},k" x="38" y="88"><field name="COMMENT">Dit is de trigger waarmee het script</field> <next><block type="comment" id="lShe|wD+I+=mUpoM{U_X"><field name="COMMENT">gestart word, pak hier de bewegingsmelder</field> <next><block type="on" id="/HVLfWvEAqexZr_Ga0#."><field name="OID">Object ID</field> <field name="CONDITION">ne</field> <statement name="STATEMENT"><block type="comment" id="X%~WXH(_iu(WRXOF:eyr"><field name="COMMENT">hier kommt de logische controle</field> <next><block type="comment" id="bVffoWirFd[yROmkhe`E"><field name="COMMENT">Dus beweging is aan (object 1)</field> <next><block type="comment" id="Aw6sdNmpNek[V2j!7R`G"><field name="COMMENT">en lamp is uit</field> <next><block type="comment" id="^H!Hub478)rDRn^KICH*"><field name="COMMENT">Bovenste je BWM (er is beweging</field> <next><block type="comment" id="k|4oN|8gc%fQ%jRG=mCr"><field name="COMMENT">onderste de lamp, hij is uit</field> <next><block type="controls_if" id="a7-615h+uD@+E--V1BqP"><mutation elseif="1"></mutation> <value name="IF0"><block type="logic_operation" id="4uOG;+?=t=2XUHynf]D*" inline="false"><field name="OP">AND</field> <value name="A"><block type="logic_compare" id="F_-xtNa4JiU(-Cl1xhOE"><field name="OP">EQ</field> <value name="A"><block type="get_value" id="ypktf3v31D]EC+_[hsWu"><field name="ATTR">val</field> <field name="OID">select ID</field></block></value> <value name="B"><block type="logic_boolean" id=")F=kAa^L@QDUb@dx3rn9"><field name="BOOL">TRUE</field></block></value></block></value> <value name="B"><block type="logic_compare" id="ECphKIR]m0k@OM^S0^o5"><field name="OP">EQ</field> <value name="A"><block type="get_value" id="^Um9[`|_).tQK{!gLBp%"><field name="ATTR">val</field> <field name="OID">select ID</field></block></value> <value name="B"><block type="logic_boolean" id="bADe}![#b]tVLvs+BR0]"><field name="BOOL">FALSE</field></block></value></block></value></block></value> <statement name="DO0"><block type="comment" id="j)w!GBF[x1-590Ty~4d0"><field name="COMMENT">Mocht de timer al lopen voor uitschakelen</field> <next><block type="comment" id="X1xgT=}.W/G,WBV07gK="><field name="COMMENT">Schakelen we deze nu eerst weer uit</field> <next><block type="timeouts_cleartimeout" id="kTdNT1(4L*H8=!.RXaW}"><field name="NAME">timeout</field> <next><block type="comment" id="R)[o#_aIab85,0^YM-X["><field name="COMMENT">Lamp inschakelen</field> <next><block type="control" id="Jc)Nn6O2iIXfnM3qAn|^"><mutation delay_input="false"></mutation> <field name="OID">Object ID</field> <field name="WITH_DELAY">FALSE</field> <value name="VALUE"><block type="logic_boolean" id="j4-Kv!m4B}D^D+HVtq{n"><field name="BOOL">TRUE</field></block></value></block></next></block></next></block></next></block></next></block></statement> <value name="IF1"><block type="logic_operation" id="SrR52f_erYFnnt%/t=`e" inline="false"><field name="OP">AND</field> <value name="A"><block type="logic_compare" id="cZ(N*.O,yP?MX@CLjqt."><field name="OP">EQ</field> <value name="A"><block type="get_value" id="FYa=L5tWX,v.bS`_.)k%"><field name="ATTR">val</field> <field name="OID">select ID</field></block></value> <value name="B"><block type="logic_boolean" id="2-j-0jg;}pOOBFRA-5]`"><field name="BOOL">FALSE</field></block></value></block></value> <value name="B"><block type="logic_compare" id="_*DgZk=:)Yu4^Dlz)q?z"><field name="OP">EQ</field> <value name="A"><block type="get_value" id="Y42U.VzMtsq_o1)[{TP|"><field name="ATTR">val</field> <field name="OID">select ID</field></block></value> <value name="B"><block type="logic_boolean" id="M-rQm]:|[DU;G*p=Sf!h"><field name="BOOL">TRUE</field></block></value></block></value></block></value> <statement name="DO1"><block type="comment" id="CUeWplPCkx@]d:}lGpI}"><field name="COMMENT">Controle is dus beweging = UIT</field> <next><block type="comment" id="WaF?_|m-U8bi)3|K/7,5"><field name="COMMENT">EN de lamp is aan</field> <next><block type="comment" id="*E7,}px/30D)8{Czv.Hj"><field name="COMMENT">Dan timer, over 10 min uit</field> <next><block type="timeouts_settimeout" id=":@F[DU.@3rj%[9|,wSWR"><field name="NAME">timeout</field> <field name="DELAY">10</field> <field name="UNIT">min</field> <statement name="STATEMENT"><block type="control" id="S1pL9MXWzEnbipg*F2Zj"><mutation delay_input="false"></mutation> <field name="OID">Object ID</field> <field name="WITH_DELAY">FALSE</field> <value name="VALUE"><block type="logic_boolean" id="=C8e^Ws|O0p:CrNq}f=Y"><field name="BOOL">FALSE</field></block></value></block></statement></block></next></block></next></block></next></block></statement></block></next></block></next></block></next></block></next></block></next></block></statement></block></next></block></next></block></xml>
Greetz,
Dutch
PS : ik weet niet wat vovor BWM je hebt, bij HUE weet ik dat de bridge via de adapter helaas bewegingen niet doorgeven (Philips bedankt, komt niet binnen over de API) maar node red kan wel dacht ik.
-
Bedankt. Ik heb zelf 2 motion apparaten, namelijk de hue motion en de neo coolcam.
-
Hoi,
ik heb de postings i.v.m. Node Red hier heen gepackt - heeft niet direct iets met "hoeveel nederlanders zijn hier" te doen.
Groeten,
Eric