NEWS
Hulp gezocht : Vertalen iobroker en adapter naar NL
-
Hi allen (in de Nederlandse Taal),
Vanwege het feit dat iObroker stehts meer groeit en ook de Nederlands sprekende community willen wij graag meters maken in de gebruikersvriendelijkheid van iObroker.
Zoals algemeen bekend is het werken met een duitse/engelse applicatie iets wat ons nederlandse redelijk in de genen zit, echter om het ook voor "iedereen" bruikbaarder te maken willen wij graag iObroker ook in onze moedertaal aan kunnen bieden.
(en daarmee de Nederlandse gebruikersvriendelijkheid en gemak ondersteunen).
Jullie voelen de vraag al aankomen, ik kan dit namelijk <u>niet in mijn eentje</u> dat moge duidelijk zijn.
Daarom ben ik op zoek naar naar mensen die mij/ons willen helpen iObroker (startende met de Admin en later ook adapters) in de Nederlandse taal beschikbaar te stellen.
Uitgangspunt gaat zijn:
-
De gitub pagina's/readme worden algemeen in het engels beschikbaar gesteld
-
De applicatie zelf (Admin) en instellingen van Adapters (konfiguratie) willen wij in Nederlandse taal beschichkbaar stellen.
Wat is daarvoor nodig:
-
Welwillendheid elementen te vertalen
-
Toegang/begrip werkwijze github
-
vertalen van configuratie bestanden welke voor de interfaces nodig zijn
Wie o wie voelt zich allemaal geroepen hierbij een handje te helpen ? Het hoe en wat vullen we dan later samen in.
Hoe ziet het eruit: hierbij een voorbeeld van de "talen" welke wij in de iCal adapter gebruiken om een idee te krijgen van de onderliggende structuur:
systemDictionary = { "iCal adapter settings": { "de": "iCal Einstellungen", "nl": "iCal Instellingen", "ru": "iCal Настройки" }, "Language:": {"en": "Language:", "de": "Sprache:", "ru": "Язык:", "nl": "Taal:"}, "Preview days:": {"en": "Preview days:", "de": "Tagesvorschau:", "ru": "На сколько дней:", "nl": "Vooruitzicht:"}, "Colorize HTML:": {"en": "Colorize HTML:", "de": "Benutze Farben für HTML:", "ru": "Раскрашивать HTML:", "nl": "Gebruik kleuren voor HTML"}, "Default color for HTML:": {"en": "Default color for HTML:", "de": "Default-Farbe für HTML:", "ru": "Цвет по умолчанию для HTML:", "nl": "Standaard-kleur voor HTML"}, "Padding date with '0':": {"en": "Padding date with '0':", "de": "Padding date with '0':", "ru": "Padding date with '0':", "nl": "Datum opvullen met '0':"}, "Replace dates with words:": {"en": "Replace dates with words:", "de": "Ersetze Datum mit Worten:", "ru": "Заменять даты на слова:", "nl": "Vervang datum met woorden"}, "Every calendar has own color:": {"en": "Every calendar has own color:", "de": "Jeder Kalendar hat eigene Farbe:", "ru": "Каждый календарь в свой цвет:", "nl": "Elke agenda heeft zijn eigen kleur"}, "name": {"en": "Name", "de": "Name", "ru": "Имя", "nl": "Naam"}, "url": {"en": "Calendar URL or file name", "de": "Kalender URL oder Dateiname", "ru": "URL календаря или имя файла", "nl": "Agend URL of bestandsnaam"}, "user": {"en": "Username", "de": "Benutzername", "ru": "Имя пользователя", "nl": "Gebruikersnaam"}, "pass": {"en": "Password", "de": "Passwort", "ru": "Пароль", "nl": "Wachtwoord"}, "sslignore": {"en": "Ignore Certificate errors", "de": "Zertifikatfehler ignorieren","ru": "Игнорировать ошибки сертификата", "nl": "Certificaat fout negeren"}, "color": {"en": "Color", "de": "Farbe", "ru": "Цвет", "nl": "Kleur"}, "Calendars": {"en": "Calendars", "de": "Kalendar", "ru": "Календари", "nl": "Agenda"}, "enabled": {"en": "enabled", "de": "aktiviert", "ru": "активно", "nl": "actief"}, "display": {"en": "display", "de": "anzeigen", "ru": "показать в списке", "nl": "weergeven"}, "Events": {"en": "Events", "de": "Ereignise", "ru": "События", "nl": "Gebeurtenissen"}, "Use by full day:": {"en": "Replace 00:00 with:", "de": "Ersetze 00:00 mit:", "ru": "Заменять 00:00 на:", "nl": "Vervang 00:00 met:"}, "Hide Start-End of events:": {"en": "Hide Start-End of events:", "de": "Start-Endzeiten verbergen:", "ru": "Hide Start-End of events:", "nl": "Verberg begin-einde van evenementen:"} };
Alvast mijn dank namens de community voor ieder die een bijdrage hierin wil leveren !
-
-
Dan zal ik het begin maken …
al ben ik zins 48 jaar weg uit Nederland, ik denk ik kan het basiswerk doen en iemand anders bekijkt nog eens.
Groeten,
Eric
Von unterwegs getippert
-
Dan zal ik het begin maken …
al ben ik zins 48 jaar weg uit Nederland, ik denk ik kan het basiswerk doen en iemand anders bekijkt nog eens.
Groeten,
Eric
Von unterwegs getippert `
Thanks!
Uiteindelijk zullen we met elkaar wat vertalingen moeten doen en ook van elkaar reviewen.
We gaan beginnen met de admin en vanuit daar stap voor stap verder.
Zijn nog de Backend iets aan het vereenvoudigen en structureren en dan gaan we aan de slag (hopelijk niet alleen met z'n tweeën ;))
–-----------------------
Send from mobile device
-
tesso hat geschrieben:Kann der Adapter nur die APs auslesen oder auch die Switche und Router?
-
@Olegpn:tesso hat geschrieben:Kann der Adapter nur die APs auslesen oder auch die Switche und Router? `
Hast du deine Frage im richtigen topic gestellt? Past irgendwie nicht zum Thema?!
–-----------------------
Send from mobile device
Das schöne ios hat Auto Korrektur zum k****
Wer Schreibfehler findet darf sie behalten oder auf eBay verkaufen, mindest Umsatz 10% für die community