NEWS
Hoeveel Nederlandse ioBroker gebruikers zijn er eigenlijk?
-
Vraag me af hoeveel nederlandse gebruikers er zijn `
Hoi IcaruS,
Volgens de statistieken zijn er ruim 20 gebruikers in de lage landen een aantal daarvan ken ik persoonlijk.
De naamsbekendheid van iObroker is bij ons nog niet zo groot (helaas) en een van mijn "To-Do's" is nog steeds een mooie artikle op Tweakers samen te stellen om meer mensen bekend te maken met iObroker.
Groetjes,
-
Hoi,
hier nog een Nederlander, die in Duitsland woont.
Groeten,
Eric
-
Moeten we dan toch wel iets aan doen
Iets meer ioBroker promoten
Zelf woon ik in Emmeloord, maar veel Home Automation kennissen heb ik niet …
-
En nog eentje, in Australie :lol:
-
En hier nog een sinds gisteren. Ben alleen nog aan het uitzoeken hoe het werkt.
-
En hier nog een sinds gisteren. Ben alleen nog aan het uitzoeken hoe het werkt. `
Welcome!
Als je vragen hebt stel ze gerust we moeten dokumentatie en dergelijk ook nog voor NL samenstellen dus elke input is welcome
PS, mocht je opentherm gebruiken… Daar binnenkort een adapter voor
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Hoi,
Sinds een weekje bezig met iobroker, Woonachtig in Duitsland. Op zoek naar een manier om mijn zelfbouw projekten zoals o.a wifi-koelkast, weerstation en zwembad besturing te laten werken met home automation. Heb echter nog geen idee welke weg ik ga nemen.
Groet
-
Welcome,
ik denk, dat je met ioBroker in ieder geval niet de verkeerde kant op gaat.
Gewoon proberen.
Groeten,
Eric
Von unterwegs getippert
-
Op zoek naar een manier om mijn zelfbouw projekten zoals o.a wifi-koelkast, weerstation en zwembad besturing te laten werken met home automation. Heb echter nog geen idee welke weg ik ga nemen. `
Welcome !
Ligt er natuurlijk aan wat voor apparaten je al hebt of aan wilt schaffen.
Met iobroker kun je in ieder geval een hele brede scala toepassen.
Bij vragen sterk ze gerust nieuwe Topics voor onderwerpen mag uiteraard ook
~Dutch
-
Hoi,
Hier nieuwe gebruiker uit Enschede (Twente).
Ben pas begonnen en kijk nu hoe Node Red werkt.
gr, Martin
-
Hoi,
ik heb hier een beetje opgeruimd - de vragen over Node Red staan nu hier : https://forum.iobroker.net/viewtopic.php?f=41&t=19769
Groeten,
Eric
-
Hier ook een nieuwe gebruiker uit Haarlem.
Sinds de laatste update van Openhab zijn de zwave gestuurde apparaten raar gaan doen. En reageren erg traag.
Dus ik ben de overstap aan het maken.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
Welcome Tinus ! Succes bij de inrichting en mochten er vragen zijn laat het weten
-
Welcome Tinus ! Succes bij de inrichting en mochten er vragen zijn laat het weten
Sent from my iPhone using Tapatalk `
Dank je wel.[emoji16]
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
Hier nog een nieuwe gebruiker van iobroker. Ik hoop vandaag mijn Raspberry PI binnen te krijgen en dan ga ik er mee proberen. Mijn eerste doel is om mijn informatie uit DigitalStrom te visualiseren.
-
Na wat youtube filmpjes van een duitse iobroker gebruiker gekeken te hebben, ben ik geïnteresseerd hier in geworden.
Maar ik heb wel veel vragen over hoe ik het moet gebruiken. ik kan helaas geen duits en heb geen kennis van hoe en waar in het is geschreven.
Ik heb mijn huis met homematic en HM-IP, en ben met de aktoren erg tevrede met hoe dit werkt. Ik zou nog graag Philips HUE lampen willen toevoegen. dit werkt met de ccu3 niet erg soepel. En wat mij ook tegen staat is de App van homematic. De gratis varianten zijn het net niet helaas.
vandaar dat ik naar een oplossing zoek. Ik denk en hoop dat ik dit hier gevonden heb.Ik heb iobroker op mijn synology geïnstalleerd en ben aan het uitzoeken wat er allemaal mogelijk is. HM heb ik al zichtbaar in iobroker. ben nu met vis bezig om een mooi appie te maken.
Dit lukt me nog niet helemaal. Maar die vraag ga ik zo op de juiste plek stellen.
De knmi widget ga ik zeker toevoegen, ik werd daar wel blij van toen ik die zag.groetjes chris
-
Goedendag,
Ik gebruik iobroker nu ongeveer een jaar en het bevalt me zeer goed.
Hiervoor gebruikte ik Domoticz maar met iobroker kan ik toch veel meer.
Het meeste doe ik met zwave en dat gaat over het algemeen ook heel goed vooral met de nieuwe zwave2 adapter.
Ik heb iobroker op een raspberry pi 4 geïnstalleerd.
Ik lees meestal het Duitse forum, dit kan ik goed lezen maar het schrijven gaat minder dus ik dacht ik maak mij toch maar even bekend op het Nederlandse forum.Groeten,
Rob