NEWS
Mini Keypad RFID zipato
-
Hallo,
Ik kon de mini keypad van Zipato niet goed aan de praat krijgen met de zwave2 adapter.
Daar kan ik mijn rfid tags niet inlezen.
Ik kan eigenlijk ook nergens in het Duitse forum lezen dat dat bij iemand goed gelukt is. (dat kan aan mijn Duits liggen)
Nu heb de zwave controller van de raspberry gehaald waar iobroker op draait en heb deze op de raspberry gezet waar domoticz op draait.
Met Domoticz kan ik namelijk wel de rfid tags inlezen zodat ze een code toegewezen krijgen.
Daarna de zwave controller weer op de raspberry gezet waar iobroker op draait en zie nu kan ik de rfid tags ook in iobroker gebruiken.
Als ik nu op de home knop druk en de tag er voor houd dan verandert de waarde van Acces_Control_1 in 6 en als ik op de Away knop druk en de tag er voor houd dan krijg het de waarde 5.
Tevens verandert ook de User_code_1 in een 1 of 2 dit is afhankelijk van welke tag ik gebruik.
Ik heb er namelijk twee ingelezen.
Ik weet niet of iemand er wat aan heeft maar dacht ik zet het maar even hier neer.
Als je wilt weten hoe ik dit verder precies gedaan heb dan hoor ik het wel.
Groeten,
Rob -
@electrorob My review of the Zipato Mini RFID keypad. Please enjoy my many unsuccessful attempts at pronouncing Zipato!