Goedendag Dutchman.
Ik ben zeer tevreden met de knmi adapter maar sinds enige tijd krijg ik onderstaande foutmeldingen.
Misschien kun jij er eens naar kijken.
Groeten, Rob
Goedendag Dutchman.
Ik ben zeer tevreden met de knmi adapter maar sinds enige tijd krijg ik onderstaande foutmeldingen.
Groeten, Rob
@dutchman
Ik heb versie 1.0.1 geïnstalleerd en het lijkt goed te werken.
Hartelijk dank!
Rob
Goedendag Dutchman,
De KNMI adapter heeft lang goed gewerkt maar nu krijg ik steeds onderstaande fout melding in de log.
Knmi.txt
Groeten, Rob
@dutchman
Ik heb versie 1.0.1 geïnstalleerd en het lijkt goed te werken.
Hartelijk dank!
Rob
Goedendag Dutchman.
Groeten, Rob
Na lang van alles geprobeerd te hebben kan ik dan nu met blockly de gesproken commando's in rhasspy uitlezen met een eigen aangemaakte schakelaar. (test_rhasspy)
Sentences in rhasspy zijn bijvoorbeeld.
[Changedevice]
woonkamerlamp (aan | uit){state}
radio (aan | uit){state}
Als commando zeg ik bijvoorbeeld porcupine radio aan of porcupine radio uit.
Er komt dan onder Mqtt.2 onder hermes/intent/Changedevice de volgende waarde. (voor radio aan)
{"input": "radio aan", "intent": {"intentName": "Changedevice", "confidenceScore": 1.0}, "siteId": "default", "id": null, "slots": [{"entity": "state", "value": {"kind": "Unknown", "value": "aan"}, "slotName": "state", "rawValue": "aan", "confidence": 1.0, "range": {"start": 6, "end": 9, "rawStart": 6, "rawEnd": 9}}], "sessionId": "default-porcupine-d7033aa9-ebdf-4b39-b43c-f1de796e065a", "customData": null, "asrTokens": [[{"value": "radio", "confidence": 1.0, "rangeStart": 0, "rangeEnd": 5, "time": null}, {"value": "aan", "confidence": 1.0, "rangeStart": 6, "rangeEnd": 9, "time": null}]], "asrConfidence": null, "rawInput": "radio aan", "wakewordId": "porcupine", "lang": null}
Ik heb een variabele gemaakt genaamd “input”.
En een eigen schakelaar genaamd test_rhasspy
Met het volgende script haal ik de waarde "radio aan" uit deze regel.
Onder de waarde van de schakelaar rhasspy komt dan te staan "radio aan"
en dus ook "radio uit".
En uit.
Of woonkamerlamp uit.
Deze waardes kan ik nu weer in een ander script gebruiken om daadwerkelijk bijvoorbeeld de radio te schakelen.
Dit alles is me gelukt door het lezen van het volgende bericht geplaatst door smile. Waarvoor dank.
https://forum.iobroker.net/topic/38222/gelöst-diverse-werte-aus-einem-objekt-auslesen
Ik post dit bericht omdat ik zelf geen oplossing kon vinden en misschien heeft iemand er nu wat aan.
Rob
Hallo,
Ik kon de mini keypad van Zipato niet goed aan de praat krijgen met de zwave2 adapter.
Daar kan ik mijn rfid tags niet inlezen.
Ik kan eigenlijk ook nergens in het Duitse forum lezen dat dat bij iemand goed gelukt is. (dat kan aan mijn Duits liggen)
Nu heb de zwave controller van de raspberry gehaald waar iobroker op draait en heb deze op de raspberry gezet waar domoticz op draait.
Met Domoticz kan ik namelijk wel de rfid tags inlezen zodat ze een code toegewezen krijgen.
Daarna de zwave controller weer op de raspberry gezet waar iobroker op draait en zie nu kan ik de rfid tags ook in iobroker gebruiken.
Als ik nu op de home knop druk en de tag er voor houd dan verandert de waarde van Acces_Control_1 in 6 en als ik op de Away knop druk en de tag er voor houd dan krijg het de waarde 5.
Tevens verandert ook de User_code_1 in een 1 of 2 dit is afhankelijk van welke tag ik gebruik.
Ik heb er namelijk twee ingelezen.
Ik weet niet of iemand er wat aan heeft maar dacht ik zet het maar even hier neer.
Als je wilt weten hoe ik dit verder precies gedaan heb dan hoor ik het wel.
Groeten,
Rob
Goedendag,
Ik gebruik iobroker nu ongeveer een jaar en het bevalt me zeer goed.
Hiervoor gebruikte ik Domoticz maar met iobroker kan ik toch veel meer.
Het meeste doe ik met zwave en dat gaat over het algemeen ook heel goed vooral met de nieuwe zwave2 adapter.
Ik heb iobroker op een raspberry pi 4 geïnstalleerd.
Ik lees meestal het Duitse forum, dit kan ik goed lezen maar het schrijven gaat minder dus ik dacht ik maak mij toch maar even bekend op het Nederlandse forum.
Groeten,
Rob